Mittwoch, 17. April 2019

De koppige Meid


Rani komt uit een hoge Indiase kaste. Ondanks haar hoge sociale status had ze grote problemen. Zij is de moeder van twee kinderen, waarvan er één geestelijk en lichamelijk gehandicapt is. Toen haar man en zij uit elkaar gingen, ging haar leven bergafwaarts. Omdat ze haar ouders niet tot last wilde zijn, dacht ze zelfs aan zelfmoord. In een brief aan TWR India schrijft ze: "Ik had besloten dat ik eerst mijn dochter moest doden en daarna zelfmoord moest plegen. De gedachte om dit te doen betreurde me enorm. Elke dag draaide ik me naar de muur en huilde bitter."

     Maar God zag Rani's behoefte en hij stond haar niet toe haar plan uit te voeren. Rani had een dienstmeisje met de naam Preity* die naar een kerk achter het huis van de familie ging. Preity nodigde Rani vaak uit om met haar naar de kerk te gaan. Maar Rani schaamde zich voor de sociale status van haar familie om de kerk binnen te gaan. Maar Preity heeft het niet opgegeven. Steeds weer nodigde ze haar maîtresse uit, tot ze uiteindelijk besloot om een keer met haar mee te gaan. Ze hoopte dat Preity haar dan niet langer zou storen.

Toen Rani de dienst bijwoonde, ervoer ze iets wat ze niet voor mogelijk hield. Door de preek en de gebeden vond ze troost. Dus haar bezoek werd een wekelijkse routine. Wonderbaarlijk genoeg werden haar problemen plotseling opgelost. Er was zelfs verzoening met haar man. Ondertussen had Rani vertrouwen gevonden. Dus hij vertelde hem duidelijk hoe belangrijk de diensten voor haar waren. Ze blijft liever gescheiden van hem dan dat ze het zonder hem doet.
     Hoewel Rani's man niet gelukkig was, ging hij akkoord. Tegelijkertijd ontmoedigde hij Rani steeds opnieuw en opnieuw. In deze periode luisterde ze naar een radioprogramma van TWR. "Het versterkte me - en ik wilde gedoopt worden om te getuigen van mijn geloof. Hoewel mijn man het er niet mee eens was, heb ik gevast en gebeden tot ik daadwerkelijk gedoopt werd.

God heeft vele wonderen gedaan in Rani's leven, nu heeft haar man ook Jezus als zijn Redder geaccepteerd. Samen dienen zij nu God uit de grond van hun hart.


 Oorspronkelijke tekst: Die unnachgiebige Magd

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen

When early in the morning a light illuminated the kitchen

        God is our confidence and strength, a help in the great needs that have hit us. Therefore we are not afraid. ( Psalm 46:2-3) In his ...